donderdag 26 april 2012

INSPIRATIEDAG!

Hoe maak je zelf bloemen?
Nou ik heb me een mal kunnen kopen en die is helemaal geweldig!
Hij is van sizzix en zie....


je stanst met je cuttlebug deze mallen eruit.


daarna bewerk je ze met distress ink door de randen even mooi aan te zetten.
Je werkt altijd van buiten naar binnen.
Je maakt kleine draaibewegingen over je papier en het papier wat eronder ligt,
zo voorkom je duidelijk strepen op je project.

Vervolgens ga je de mallen vouwen in de vouwlijnen die al voorgestanst zijn.
Dat is juist het makkelijke aan deze mallen.

Daarna pak je deze "trosjes" bloemen (ze hebben een naam maar ik kom er even niet op hihi)
en knip je de koppen eraf. 

Deze steek je als laatste in je bloem.
Je bloem zet je vervolgens helemaal in elkaar en daar gebruik je je lijmpistool voor. 


en klaar zijn ze...


Hopelijk heb ik jullie weer wat inspiratie gegeven.

Groetjes Judith

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk heel leuk groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat gaaf, die mal wil ik ook ;-). Ik heb wel die mal van Tim Holtz om de rondjes te maken en misschien kan ik dan zelf een bloem knippen voor eronder. Ik ga eens kijken of het iets wordt. Bedankt voor de tip!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bloemen maak je ermee Judith, bedankt voor de tip en de duidelijke uitleg.
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een super mooie bloem! Je bedoelt vast de meeldraden?
    Heb je een soort naam van die mal?

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. woh wat een mooie bloemen
    ja erg leuk ook dat je er een duidelijke uitleg bij hebt gedaan.

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi judith
    wat een geweldige mallen, met als resultaat prachtige bloemen!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je een reactie achterlaten, dat zou ik erg leuk vinden!