dinsdag 28 februari 2012

Ik geef de pen door aan... Folkje

Vandaag geven we de pen door aan:
Folkje

Interview deelnemer:
1.    Naam:Folkje Postema-Borger
2.    Geboorteplaats:Harkema   
3.    Geboorte jaar:1965
4.    Gehuwd/kinderen?Getrouwd met Bart en 2 dochters van   Jeanin (13) en Janiek en (11)
5.    Hobby’s:Vooral freubelen en een spannend boek lezen of een spannende film kijken.
6.    Hoeveel tijd je per week aan kaarten maken?Heel veel, eigenlijk elke dag wel , maar dat ligt er aan wat ik verder te doen heb.
7.    Heb je favoriete stempels, zo ja welke? Ik vind heel veel stempels leuk, om in te kleuren vind ik de magnolia’s, en de bildmalarna’s altijd erg leuk, maar ook Sarah Kay en Mo Manning  en nog veel meer  en als ik met verschillende stempeltechnieken bijv achtergronden maak, vind ik de La Blanche stempels ende stempels van Artemio altijd mooi om mee te werken en stempels van Stampinback.
8.    Wat vind je hier zo leuk aan?wat niet!
9.    Waarmee kleur je de stempelafdrukjes in? Ik gebruik meestal copic markers en flexmarkers, soms nog de derwent potloden, die worden meestal door mijn dochters gebruikt en af en toe met distress, maar dat wil ik nog beter onder de knie krijgen.
10.                      Heb je een eigen blog?
jazeker 
http://makketrochfolkje.blogspot.com/
11.                      Wanneer ben je hiermee begonnen?
nog niet heel erg lang geleden, in mei 2011
12.                      Bezoek je ook wel eens markten, workshops?
Nee eigenlijk nooit, ik heb ooit een workshop voor de copics gedaan en een in december de certificering van de flexmarkers .
13.                      Hoe kom je steeds aan nieuwe inspiratie voor je kaarten?
        Nou door mijn werk natuurlijk ,ik werk in een hobbywinkel(Jacobi) dat inspireert enorm en ik kijk veel op andere blogs om nieuwe technieken te ontdekken en om te kijken wat voor prachtige creatie’s er soms gemaakt worden en de hobbybladen ook nog natuurlijk.
14.                      Heb je een eigen hobbykamer?
Ja, gelukkig wel, kan ik lekker de rotzooi laten liggen en de volgende dag weer gewoon doorgaan.
15.                      Doe je nog meer met je hobby?
Ik verkoop af en toe wel wat kaartjes en probeer 1x per jaar iets voor een goed doel te doen met mijn creatie’s en/of die van anderen. De workshops op mijn werk vind ik ook altijd erg leuk om te doen.
16.                      Wil je graag nog iets leuks kwijt?
17.                      Zou je misschien een leuke foto willen laten zien van je hobbyplek?
Natuurlijk, krijg alleen niet de hele kamer er op, maar zo hebben jullie toch een beetje een indruk, moet er wel even bij zetten dat het er meestal niet zo netjes uitziet, maar had net dat kastje van mijn man gekregen en toen de boel maar eens goed opgeruimd.


Bedankt Folkje voor dit leuke inteview!


5 opmerkingen:

  1. Leuk interview en het lijkt mij heerlijk om in een hobbyzaak te werken. Heb het 6 1/2 jaar gedaan.
    Helaas ging die zaak failliet, maar ik heb daar ook met plezier gewerkt.
    liefs, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk intervieuw!!! Is voor mij ook een droom om in een hobbywinkel te werken, alleen helaas is er hier niet eentje dicht in de buurt. Dat is wel jammer.
    Ik werk nu in de mannenwereld, en dat ik opzich ook leuk om te doen! Heerlijk tussen de boutjes, moertjes, en boormachines!

    Groetjes suus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk interview is dit weer .

    groetjes marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig om op zo,n sombere dag als vandaag een interview te lezen.
    Bedankt ik vond het erg leuk Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Folkje,

    Wat leuk je hier te zien.
    Sommige fragmenten uit je intervieuw komen me al bekend voor.
    Leuke hobbykamer heb je, daar kan je gezellig in knutselen.
    Gefeliciteerd met je plaatsje bij het NKU team.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen

Hier kun je een reactie achterlaten, dat zou ik erg leuk vinden!